فهرست

سوالات متداول درباره لایسنس محصولات سازمانی و تحت شبکه ESET


برای مشاهده سوالات متداول محصولات خانگی ESET اینجا را کلیک کنید.


۱- چگونه می توانم لایسنس آنتی ویروس تحت شبکه خریداری نمایم؟

 

۲- چند عدد لایسنس می بایست تهیه نمایم؟

  • ● برای هر سیستم عامل در حال استفاده یک لایسنس نیاز است. بطور مثال: اگر شما ۱ فایل سرور، ۱ پرینت سرور و ۳ دستگاه رایانه به عنوان کلاینت دارید، می بایست یک لایسنس ۵ کاربره تحت شبکه خریداری نمائید.

 

۳- برای خرید مجوز بهره برداری(لایسنس) کمتر از ۲۵ کاربر چه کاری باید انجام دهم؟

  • ● برای شرکت ها و مشاغل کوچک(از ۵ تا ۲۵ کاربر) محصولات ESET Small Business Security مناسب می باشد.
  • ● جهت دریافت اطلاعات بیشتر یا مشاوره با شماره تماس ۸۸۲۰۳۲۹۰-۰۲۱ داخلی فروش سازمانی تماس حاصل نمائید.

 

۴- مجوز بهره برداری ESET Endpoint Security/Endpoint Antivirus را خریداری کرده ام، آیا می توانم ESET Smart Security Business Edition/NOD32 Antivirus Business Edition را دانلود و فعال نمایم؟

  • ● بله، شما می توانید با لایسنس تحت شبکه خود از محصولات سازمانی نیز بهره برداری نمائید.
  • ● توصیه ما به مصرف کنندگان گرامی، استفاده از راهکارهای ESET Endpoint Antivirus یا ESET Endpoint Security به همراه کنسول مدیریتی ESET PROTECT می باشد.

 

۵- برای محافظت از سرور مجازی(Virtual Machine)، تین کلاینت(Thin Client) یا سیستمی که دارای چندین کلاینت فعال می باشد، چه تعداد لایسنس می بایست خریداری نمایم؟


  • برای Terminal Server ها: برای هر یک از ارتباط های همزمان فعال نیاز به تهیه لایسنس ESET Endpoint می باشد. همچنین، ESET Server Security for Windows Server نیز می بایست روی هر کدام از سرورها نیز نصب گردد.(امکانات این محصول مشابه ESET Endpoint بوده ولی برای سیستم عامل سرور طراحی و قابل استفاده میباشد). توصیه می شود که یک لایسنس ESET Endpoint Protection Standard خریداری کنید که به شما امکان بهره برداری از هر دو راهکار ESET Server Security for Microsoft Windows Server و ESET Endpoint Antivirus را فراهم می آورد.

  • برای محیط های دسکتاپ مجازی(مانند Citrix، VMWare و ...): می بایست لایسنس هم برای محصولی که روی ماشین اصلی که سرورهای مجازی در درون آن قرار دارند خریداری شده و هم به تعداد همه ماشین های مجازی که به صورت موازی در حال اجرا هستند تهیه شود. (بطور مثال در محیط VMWare که vShere و VShield فعال باشند، آنتی ویروس ESET Virtualization Security فقط ماشین هائی را که به ESET Virtualization Security متصل و روشن باشند را شمارش می کند.) برای نمونه، در محیطی که تعداد ۳۰۰ عدد VM برای ۳ شیف کاری تعریف شده باشند و هر شیفت پذیرای ۱۰۰ کاربر باشد، شما نیاز به لایسنس ۱۰۰ کاربره برای تامین امنیت ۱۰۰ VM فعال دارید.

۶- برای تمدید لایسنس ESET Mail Security for Microsoft Exchange Server چه باید کرد؟

    • ● برای تمدید یا خرید لایسنس جدید با شماره ۸۸۲۰۳۲۹۰-۰۲۱ داخلی فروش سازمانی تماس حاصل نمائید.

۷- برای تمدید لایسنس ESET Mail Security، ESET Server Security یا ESET Secure Business چه باید کرد؟

      • ● برای تمدید یا خرید لایسنس جدید با شماره ۸۸۲۰۳۲۹۰-۰۲۱ داخلی فروش سازمانی تماس حاصل نمائید.
      • ● پس از انجام فرآیند تمدید، لایسنس جدید در ایمیل یا پنل مدیریت لایسنس سازمانی تحت شبکه ESET در دسترس شما قرار می گیرد.

 

۸- لایسنس خود را تمدید نموده ام، ولی لایسنس فعال نمی گردد، مشکل چیست؟

      • ● ممکن است فعال سازی لایسنس شما در بانک اطلاعاتی ESET بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت به طول بیانجامد. این مورد ممکن است زمانیکه نسخه جدید را نیز دریافت می نمائید ، اتفاق بیفتد. زمانیکه لایسنس شما فعال گردد، آنتی ویروس شما به صورت خودکار بروز رسانی خواهد شد. سیستم شما تا زمانیکه نرم افزار روی آن نصب هست، ایمن می ماند.

 

۹- چگونه می توانم قبل از تمدید، تعداد لایسنس خود را افزایش، کاهش یا نوع محصول را تغییر دهم؟

      • ● کارشناسان بخش فروش ما خوشحال خواهند شد اگر بتوانند در این مورد به شما کمک بنمایند. تغییر در لایسنس آنتی ویروس تحت شبکه در ۳۰ روز اول خرید جدید امکان پذیر و تا ۶۰ روز قبل از تمدید دوره آن میسر می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ۸۸۲۰۳۲۹۰-۰۲۱ داخلی فروش سازمانی تماس حاصل فرمائید.

 

۱۰- آیا امکان تمدید لایسنس تحت شبکه قبل از انقضای آن وجود دارد؟

      • ● امکان تمدید مجوز بهره برداری محصولات ESET، تا ۹۰ روز قبل از تاریخ انقضاء وجود دارد. چنانچه لایسنس خود را قبل از تاریخ انقضای آن تمدید نمائید، تاریخ انقضای لایسنس شما، از بعد از انقضای لایسنس قبلی احتساب خواهد شد.

 

۱۱- لایسنس خود را گم کرده ام، چطور می توانم آن را بدست بیاورم؟

      • ● به صفحه بازیابی لایسنس مراجعه کنید. پس از تکمیل نمودن فرم مربوطه، ایمیل جدیدی حاوی اطلاعات لایسنس برای آدرس ایمیل خریدار ارسال خواهد گردید.

نکته مهم!

در هنگام ارسال درخواست، حتما از آدرس ایمیلی که لایسنس خود را با آن ثبت نموده اید استفاده نمائید.  



۱۲- نحوه محاسبه تعداد لایسنس برای ESET Security for Microsoft Sharepoint Server چگونه است؟

      • برای ESHP به دو روش مختلف مبتنی بر نوع استفاده شما از Microsoft SharePoint Server لایسنس تعلق می گیرد:


        شیرپوینت داخلی: بر طبق قوانین مایکروسافت، چنانچه شما از Microsoft SharePoint Server به عنوان سروری داخل شبکه(Intranet یا Extranet مطابق تصویر ۱) استفاده می نمائید، تعداد مشخصی از کاربران تعریف شده وجود دارند که به بانک اطلاعاتی SharePoint متصل می گردند. در این مدل لایسنس از Microsoft SharePoint بر مبنای دسترسی کلاینت به سرور تعریف می شود . ESHP نیز از سمت ESET بر مبنای تعداد کابران تعریف شده در سیستم یا همان CAL نیاز به مجوز بهره برداری (لایسنس) دارد.


        شیرپوینت روی اینترنت: بر طبق قوانین مایکروسافت، چنانچه شما از Microsoft SharePoint Server به عنوان سروری که به شبکه خارجی استفاده می کنید و مجوز بهره برداری Microsoft SharePoint را بر مبنای بی نهایت کاربر در نظر گرفته اید، نیازی به شمارش CAL برای تهیه آنتی ویروس ESET نیست. تعداد لایسنس مورد نیاز برای ESHP بر مبنای تعداد سرورها محاسبه می گردد.

        تصویر زیر گویای تفاوت بین حالتهای Intranet، Extranet و Internet می باشد. این تعاریف برای محاسبه تعداد لایسنس مورد نیاز Microsoft SharePoint Server و ESHP مورد اهمیت قرار می گیرد.


 

تصویر ۱


۱۳- لایسنس ESET Small Business Security را خریداری نموده ام، چگونه از آن استفاده نمایم؟

      • ● با استفاده از لایسنس نرم افزار را فعال کرده یا توسط کنسول مدیریت تحت وب ESET PROTECT آنتی ویروس را فعال نمائید.

 

۱۴- پنل مدیریت لایسنس ELA یا ESET License Administrator چیست؟

      • ESET License Administrator (پنل مدیریت لایسنس سازمانی تحت شبکه ESET)، ابزار جدیدی است که برای مدیریت لایسنس ESET بکار می رود. از طریق این وب سایت، میتوان وقایع مربوط به لایسنس از جمله تعداد کاربر مجاز لایسنس، تاریخ انقضای محصول و سیستم های در حال استفاده از آن را مشاهده نمود. همچنین امکان تعریف کاربران دیگر به منظور انجام امورات مربوط به لایسنس نیز وجود دارد.

 

۱۵- آیا امکان فعال سازی محصولات سازمانی نسخه جدید با استفاده از یوزرنیم و پسورد وجود دارد؟

 

۱۶- آیا فعال سازی سیستم های تحت شبکه با لایسنس توسط کنسول مدیریت ESET PROTECT امکان پذیر است؟

 

۱۷- تفاوت بین مدیر امنیت شبکه(security admin) و مالک لایسنس(license owner) در ESET License Administrator چیست؟

      • ● مدیر امنیت شبکه یا Security Admin فردی است که از مجوز بهره برداری محصولات ESET در محیط شبکه استفاده و آن را فعال و بارگذاری می نماید و با مالک لایسنس تفاوت دارد. مالک لایسنس می تواند یک اکانت با دسترسی مدیر امنیت شبکه ایجاد و دسترسی هائی از جمله تغییر دادن سیستم ها، حذف و اضافه لایسنس به سیستم ها و ... را به ایشان اختصاص دهد.